Consultanta Telefonica: Luni - Duminica: 08 - 22
Filtre

10 sfaturi utile ca să dormi mai bine atunci când ai probleme cu somnul

Dată: 13 Februarie 2019

 

Ne vine sau nu să credem, dar aproximativ o treime din viață o petrecem dormind. Așa că, nu ar trebui să ne mire faptul că alegerea patului în care dormim este foarte importantă pentru a avea un somn de calitate, pentru a ne trezi dimineața odihniți și plini de energie. Conform statisticilor, 40% dintre oameni suferă de dureri de spate, dar există multe cauze perturbatoare ale somnului. Excluzând cauzele strict medicale, există soluții super utile care să te ajute să dormi mai bine și să intri în lumea viselor ușor și lin.

Pentru că tonusul și starea de spirit se află în strânsă legătură cu calitatea somnului, iată cele mai utile 10 sfaturi ca să dormi mai bine în fiecare seară:

 

1. Alegerea corectă a patului. Lungimea și lățimea patului sunt extrem de importante pentru ca somnul să fie plăcut și odihnitor. Pentru a înțelege exact la ce ne referim, ține cont de 3 criterii esențiale: lungimea, lățimea și numărul de persoane care dorm în acel pat. Concret, patul trebuie să fie suficient de lung, mai ales dacă tu ai o înălțime peste medie și în niciun caz să dormi cu picioarele suspendate în aer, trebuie să fie suficient de lat astfel încât să nu dormi cu frica de a nu cădea din el, și nu în ultimul rând trebuie să ai suficient spațiu să te miști sau să nu te trezești în urma unei lovituri nevinovate din partea partenerului de somn. Dacă ești în căutarea unui pat matrimonial spațios, vizionează colecția paturi Acaju cu peste 150 de modele, perfecte pentru un somn odihnitor.

 

2. Odihna începe cu o saltea bună. Calitatea somnului se află în strânsă legătură cu calitatea saltelei. Este și normal dacă ne gândim la faptul că timp de mai bine de 8 ore corpul nostru stă numai în poziție culcat. De aceea, este important să alegem salteaua potrivită pentru noi deoarece avem nevoi diferite. Așa că în momentul alegerii saltelei trebuie să ții cont de starea ta de sănătate (dacă există restricții medicale) și de dimensiunea potrivită cadrului de pat. Dacă suferi de alergii este indicat să alegi o saltea confecționată din materiale naturale și netratate chimic (saltea din bambus, latex natural sau cu aloe vera), de dureri articulare sau osoase (saltea ortopedică), dacă ai o greutate peste medie (saltea rezistentă, din materiale ferme).

 

 

3. Cu pernă sau fără, moale sau fermă? Din simplu fapt că te-ai obișnuit să dormi cu pernă moale sau deloc nu înseamnă că dormi într-un mod corect. Specialiștii sunt de părere că perna influențează calitatea somnului fără ca tu să conștientizezi acest lucru. Astfel, perna aleasă, indiferent că este mai moale sau mai tare, trebuie să-ți mențină coloana vertebrală complet dreaptă, astfel trebuie să ții cont în alegerea ei de poziția în care dormi și de salteaua patului. Celor care dorm pe spate le sunt recomandate pernele joase cu susținere pe zona gâtului, iar celor care dorm într-o parte li se potrivesc pernele ferme, mai înalte.

 

4. Poziția potrivită de somn. Odată ce ți-ai asigurat un pat și o saltea confortabilă, ține cont de modul în care obișnuiești să adormi. Majoritatea oamenilor preferă în general 3 poziții de somn: pe spate, pe burtă sau într-o parte. Însă, specialiștii sunt de părere că poziția cea mai bună de somn este lateral, pe partea stângă, deoarece sistemul circulator și respirator funcționează cel mai bine, iar ficatul nu trebuie să susțină greutatea mare a corpului. Dacă obișnuiești să dormi pe burtă, este bine să știi că este considerată cea mai nesănătoasă poziție de somn pentru gât și coloana vertebrală. Când dormi pe burtă poziția gâtului este complet nenaturală și solicită foarte mult coloana de aceea te poți trezi cu dureri de spate.

 

5. Lumină difuză în dormitor. Un sistem de iluminat puternic în dormitor nu este o soluție înțeleaptă deoarece îți poate perturba somnul și te va împiedica să adormi mai ușor. Dacă nu ai cum să modifici corpul de iluminat pe care îl ai deja, poți folosi becuri de intensitate redusă sau poți apela la ajutorul unei veioze pe care să o aprinzi în momentul în care intri în dormitor și te pregătești pentru somn. Evită să folosești o lumină puternică deoarece aceasta împiedică secreția melatoninei de către organism, hormon cu rol complex recunoscut pentru faptul că reglează ceasul biologic.

 

6. Ritual de somn. “O minte agitată nu se poate odihni nici pe cea mai moale pernă”, spune un vechi proverb și nu putem decât să-i dăm dreptate. Tocmai de aceea, după o zi grea și obositoare, corpul tău are nevoie să se destindă, iar creierul să se relaxeze. Evită lucrurile care te-ar putea agita sau perturba, și obișnuiește să urmezi un ritual în fiecare seară: citește o carte, bea un ceai calmant, folosește de aromaterapie cu lavandă, fă o baie caldă, roagă partenerul să-ți facă un masaj.  

 

7. Fără electronice în dormitor. Într-adevăr ritualul de somn este extrem de important, dar la fel de important este să eviți orice factor perturbator al stării tale. Așa că fă-ți obiceiul de a lăsa tot ce înseamnă gadget în living sau birou și mergi în dormitor fără nimic care poate emite radiații sau care te-ar putea face să rămâi minute în șir urmărind știrile, citind emailurile de serviciu sau navigând pe rețelele sociale, pentru că te-ar putea influența emoțional și implicit provoca insomnia.

 

8. Ordinea îndeamnă la relaxare. O cameră ordonată te îmbie la odihnă și relaxare. Încearcă pe cât posibil în dormitor să păstrezi lucrurile frumos aranjate, hainele depozitate în șifonier și cât mai puține obiecte de decor. Totuși, dacă nu dispui de un spațiu foarte mare, încearcă să păstrezi ordinea în dormitor folosindu-te de cutii de depozitare.

 

9. Muzică ambientală și o cameră aerisită. Temperatura și nivelul de umiditate din cameră sunt foarte importante în timpul somnului, astfel încearcă să păstrezi pe cât posibil o temperatură de 23 de grade și o umiditate de 40-60%. Dacă este prea frig sau dimpotrivă prea cald, nu te vei putea odihni corespunzător și prin urmare vei avea parte de foarte multe treziri nocturne. În plus, aerisește camera înainte de culcare pentru ca aerul proaspăt să pătrundă în cameră și să ai parte de cât mai mult oxigen pe durata somnului.

 

10. Elimină factorii perturbatori. Mucegaiul, plantele, părul sau și mai rău puricii animalelor de companie îți pot afecta calitatea somnului. În măsura în care se poate, limitează accesul animalelor de companie în dormitor, păstrează doar plante recomandate pentru scopul său purificator și elimină-le pe cele cu flori cu miros puternic, și mai ales verifică dacă există mucegai prin zonele ascunse, după dulapuri sau pat, deoarece îți poate provoca alergii (îți poți da seama dacă prezinți simptomele specifice: nas înfundat, tuse, rinoree, ochi care ustură).

Fiecare persoană în parte trebuie să găsească acea stare de bine care i se potrivește. Dacă pentru unii este un pat generos și o saltea moale, muzică ambientală, cu sunete inspirate din natură, pentru alții poate fi cititul unei cărți frumoase sau o baie cu uleiuri aromate. Somn ușor și cu vise frumoase să aveți!

 

Adaugă comentariu

Cod de securitate
  • Nici un comentariu pănă acum
Sus