Consultanta Telefonica: Luni - Duminica: 08 - 22
Filtre

Biroul școlarului: sfaturi și inspirație pentru o amenajare de nota 10

Dată: 12 Septembrie 2019

Biroul școlarului: sfaturi și inspirație pentru o amenajare de nota 10

Debutul unui nou an școlar reprezintă o perioadă de noi experiențe pentru fiecare școlar care abia începe sau continuă școala. În fiecare septembrie, începe practic pentru mii de copii o nouă perioadă din viața lor, o etapă în care vor descoperi lucruri noi, vor ieşi din zona de confort, se vor bucura de fiecare realizare. Alți profesori, poate alți colegi, alte materii, alte provocări. Este momentul în care părinții realizează că anii trec și copiii lor au mai crescut un an.

Depășirea pragului unui nou an școlar este o provocare nu numai pentru copii dar și pentru părinții lor, care trebuie să se pregătească din timp pentru a face din începutul școlii începutul unei călatorii frumoase pentru școlarii lor. Odată cu lista de rechizite școlare de care va avea nevoie școlarul tău, trebuie să-ți planifici de unde vei procura produsele de birotică și papetărie. 

Dar, de asemenea foarte important este să verifici dacă biroul acestuia se mai potrivește ca dimensiuni pentru a nu fi folosit într-o poziție defectuoasă și să verifici dacă lucrurile de care are nevoie școlarul în noua lui activitate pot fi organizate în birou sau în bibliotecă și etajerele aferente pentru a fi ușor de găsit și la îndemână, pentru a creea un spațiu de birou de nota 10.

 

Sfaturi pentru o organizare eficientă a biroului școlarului

 

Este foarte important ca înainte de a căuta piesele de mobilier și de decor, să faci un plan al poziționării acestora în funcție de sursele de lumină. Practic, sunt 4 spații în camera copilului de care ar fi bine să ții cont:

  • Spațiul de joacă;
  • Spațiul de odihnă;
  • Spațiul de studiu;
  • Spațiul de depozitare a jucăriilor, cărților, hainelor.

 

Dacă pe timpul vacanței copiii își petreceau majoritatea timpului cu jucăriile, tableta sau la calculator, odată cu începerea școlii se instalează treptat responsabilizarea și organizarea diferită a timpului. Copilul petrece timp într-un cadru organizat după reguli stricte, timp ce se prelungește și acasă prin intervalul acordat pregătirii temelor. 

Iată ce poți face, ca lucrurile să intre pe făgașul normal: 

  • Trebuie să organizezi un spațiu accesibil și ușor de utilizat pentru amplasarea biroului, pentru că acolo se își va petrece mult timp și nu poate fi benefic să lucreze înghesuit. Trebuie amplasate cu atenție trecerile și zonele de acces către birou. Dacă spațiul permite este de preferat accesul pe ambele laturi ale biroului. În apropierea scaunului de birou vor fi amplasate piesele de mobilier cele mai frecvent folosite, asigurând totodată destul spațiu pentru scaunul de birou.
  • Organizează biroul copilului după regulile ergonomiei care sunt făcute pentru a oferi un confort cât mai ridicat, de la sprijinul brațelor, poziția spatelui, direcția din care vine lumina, modul în care sunt situate tastatura și mouse-ul sau modul în care este curbată partea din spate a scaunului. Deoarece un copil petrece cel puțin două ore pentru pregătirea lecțiilor, scaunul ar trebui să fie ergonomic și confortabil. Spătarul trebuie să fie rezistent și puțin curbat. Este recomandabil să alegem un scaun fără brațe, cel mai bun fiind un scaun ortopedic. 
  • Stabilește locul pentru calculator. În funcție de vârsta copilului, oricât ai încerca să contorizezi timpul petrecut la calculator al copilului și să-l limitezi din motive de jocuri și socializare online, totuși acesta este și un important obiect de studiu, de căutare și redactare. Deja anumite teme nu pot fi făcute fără calculator. De aceea e bine să organizezi în zona de birou spațiul pentru montarea și funcționarea unui calculator.
  • Organizează eficient dulapurile de lângă birou astfel încât să implice o împărțire a obiectelor de studiu cât mai bună, pe rafturi și în sertare. Aceste rafturi pot fi foarte ușor umplute cu cutii de depozitare de diferite forme și dimensiuni, care pot fi dedicate anumitor categorii de obiecte. Mai ales dacă aceste cutii nu sunt deschise, un sistem de etichetare este binevenit.
  • Organizează corpuri de mobilier cu sertare lângă biroul școlarului unde să fie aranjate în funcție de înălțimea acestora, cărți și caiete în cele mai înalte și restul rechizitelor în cele mai joase. Această organizare este valabilă mai ales când biroul este o masă de lucru, cu foarte puține locuri de depozitare proprii.
  • Fereastra este locul cel mai potrivit pentru amplasarea biroului, pentru că îi permite copilului să lucreze cu ajutorul luminii naturale. Dar, indiferent de amplasamentul locului de studiu vor fi necesare corpuri suplimentare de iluminat. De cele mai multe ori o lampă de birou reglabilă sau una cu sistem de prindere pe bază de clips este perfectă pentru studiul și pe timpul nopții sau în zilele cu mai puțin soare.

 

Biroul școlarului: sfaturi și inspirație pentru o amenajare de nota 10

 

Cum să păstrezi un spațiu de lucru curat și ordonat în camera copilului

 

Alegerea unui design inteligent, a unei mobile pentru biroul copilului potrivite, a unei scheme coloristice bune, precum și a unor accesorii decorative interesante, sunt aspecte care contribuie din plin la un studiu productiv. O regulă primordială a feng shui-ului valabilă pentru toate spațiile din casă, nu doar pentru birou, este că spațiul trebuie să fie curat și organizat.

 

În primul rând, școlarul trebuie să aibă un birou care să-i placă și pe care-l va avea poziționat în camera lui pentru a se deprinde să muncească independent. Dar, în același timp, mai ales în anii de început, copilul este bine să aibă pe cineva prin apropiere pentru a nu percepe făcutul temelor ca pe un lucru negativ, așa că luați în calcul ca biroul să fie suficient de lat și încăpător.

 

Este de preferat ca biroul să fie personal și copilul să aibă toată responsabilitatea lui pentru a ști întotdeauna unde sunt rechizitele și cărțile și să mențină ordine. Pentru a nu avea dezordine este foarte indicat ca în timp ce școlarul crește și mobilierul destinat lui să se adapteze, pentru că având un loc pentru fiecare lucru nu va mai apărea tendința de a ține lucrurile de-a valma.

 

Este foarte important să fie create câteva automatisme care în timp să devină obiceiuri. Întotdeauna biroul trebuie să rămâna curat dupa folosință, fără hârtii, fără pixuri și creioane aruncate, fără murdărie. Și asta pentru că de fiecare dată când copilul se duce la birou totul trebuie să fie în ordine și curățenie pentru a te simți bine în spațiul tău de muncă și să începi lucrul într-o atmosferă plăcutâ.

 

Detalii și idei pentru biroul copilului pentru o amenajare de nota 10

 

Chiar dacă spațiul camerei nu permite întotdeauna separarea lor, ar trebui să încercăm să separăm, zona de studiu de alte zone funcţionale ale camerei. Oricum, zona de studiu trebuie să fie bine iluminată și, preferabil, să creeze un ambient liniştit și să încurajeze momentele de concentrare. Delimitarea între zone poate fi realizată și vizual, alegem culori diferite, mai neutre în comparaţie cu zona de joacă, sau funcţional cu paravane, rafturi despărţitoare, mobilier, plante.

  • Organizarea jucăriilor este foarte importantă la nivelul clasei pregătitoare, întâia și a doua pentru că joaca copiilor contribuie la dezvoltarea imaginației și a spiritului creativ. Cum în cameră trebuie făcut loc pentru mai multe caiete și cărți, trebuie organizate jucăriile cât mai eficient, în cutii de depozitare și suporturi cu buzunare care se agață pe ușă. Fă asta împreună cu copilul și în acest fel va ști unde este locul fiecărei jucării.
  • Organizeaza un sistem de etichetare plăcut și eficient din punct de vedere vizual. Se poate crea un sistem bazat pe culori sau pe eroi preferați, facându-l să folosească sistemul cu plăcere și să facă o mai bună administrare a obiectelor.
  • Organizarea instrumentelor de scris înseamnă că toate creioanele, cariocile, pensulele și toate celelalte instrumente de scris trebuie să fie organizate astfel încât să nu fie niciodată împrăștiate pe birou sau prin toată casa. Pentru organizarea lor se poate opta pentru cutii de depozitare, coșulețe, suporturi de tacâmuri, suporturi cu buzunare fixate pe ușă dacă sunt foarte multe. Este bine să se adauge etichete pentru a ști ce se găsește în fiecare buzunar sau cutie.
  • Cărțile de colorat, caietele de desen sau cărțile de povești pot fi organizate ușor în blibliorafturi sau cutii de plastic pentru organizarea dosarelor, puse pe etajere, pentru o mutare mai ușoară și pentru a fi mai accesibile.
  • Organizează zone colorate pe pereții din aproprierea biroului care nu numai să relaxeze dar care pot ajuta la educare. Dacă copilul este în clasa pregătitoare sau chiar în clasa întâi, panouri mari colorate cu literele alfabetului și figuri ale căror nume să înceapă cu litera respectivă pot fi de ajutor. Ceva asemănător se poate gândi și cu numerele. În funcție de nivelul copilului și de programa la geografie, zona colorată poate fi amenajată în jurul hărții Bucureștiului, României, Europei și chiar a lumii.
  • Organizarea programului școlarului pe o tablă fixată pe perete, care poate fi ori o tablă magnetică albă sau una cu plută, dar suficient de mare pe care să se facă o împărțire pe zilele săptămânii și unde să se evidențieze într-un mod cât mai prietenos activitățile pe fiecare zi.

 

Biroul școlarului trebuie să fie un loc plăcut, care să-l îndemne să-și facă lecțiile cu drag, de aceea atunci când ești în căutare de modele birouri copii este bine să-i ceri și lui părerea. Pe Acaju.ro e mai simplu ca oricând, vă uitați împreună din confortul casei, fără să mai fie nevoie să colindați prin magazine.

 

Adaugă comentariu

Cod de securitate
  • Nici un comentariu pănă acum
Sus