Work from home: Cum îți amenajezi biroul de acasă ca un profesionist - ACAJU

Munca de acasă sau work from home, cum a  ajuns să fie mai frecvent folosit, a devenit pentru cei mai mulți dintre noi un vis devenit realitate. Dar, realitatea este că acest vis vine cu propriile provocări, dincolo de beneficiul suprem de a nu mai pierde atât de mult timp în trafic. Pentru foarte mulți dintre noi cel mai greu este să percepem mental că trebuie să ieșim din „modul acasă” și să intrăm în „modul de lucru” fără a părăsi fizic casa. Este foarte greu să treci la biroul de acasă când esti la câțiva pași de patul de care tocmai te-ai despărțit. Cum oare să poți să devii inspirat să lucrezi în atât de confortabilele condiții ale propriei locuințe?

 

Munca la distanță crește rapid atât în opțiunea angajaților, cât și în cea a angajatorilor. Work from home sau lucrul de acasă nu mai este exclusiv o opțiune pentru cei care lucrează în mediul digital. În zilele noastre, munca la distanță devine din ce în ce mai frecventă, companiile străduindu-se să ajungă din urmă vremurile moderne, căutând să ofere lucrări la distanță angajaților lor pentru a rămâne competitive pe piața locurilor de muncă de astăzi. Telecomutarea sau work from home, adică munca de acasă, este mai mult decât a putea răspunde la e-mailurile din mijlocul patului. Veți avea nevoie de echipamentul și mobilierul de birou potrivite pentru a vă dezvolta cu adevărat la fel ca la locul de muncă.

 

Biroul de acasă: elemente cheie care cresc productivitatea

 

Fie că lucrați de acasă cu normă întreagă sau doar o zi două pe săptămână, amenajarea și echipamentele vă vor ajuta să intrați în atmosfera potrivită, precum și  vor ajuta la creșterea productivității. În altă ordine de idei, veți putea să vă bucurați de această amenajare în viața de zi cu zi, chiar și atunci când nu lucrați.

Pentru a vă putea amenaja biroul de acasă ca un profesionist și cu eficiență maximă ar trebui să țineți seama de următoarea listă de lucruri de care aveți nevoie cu siguranță:

 

  • O masă de living poate fi folosită ca și mobilier de birou, mai ales dacă spațiul din casa ta nu este unul generos. Dacă dispuneți de spațiu și chiar de o cameră pe care să o transformați într-un birou, atunci probeleme se reduc substanțial, în sensul că puteți alege chiar un birou. Ambele sunt opțiuni excelente, dar depinde de cât spațiu aveți și cât de mult sunteți dispus să cheltuiți. 
  • Un scaun ergonomic este o piesă de mobilier de birou strict necesară indiferent de tipul de masă. Acesta trebuie să fie confortabil, conceput special pentru sprijinul maxim al spatelui, pentru a ajuta la minimizarea durerilor de spate acum și pe termen lung. Majoritatea zilelor noastre de lucru sunt petrecute șezând, așa că trebuie să alegi un scaun care să ofere suportul adecvat pentru postură, prin multiplele funcții reglabile pe care le are. Trebuie să se regleze înălțimea și unghiul tetierei, înălțimea și adâncimea suportului lombar, înălțimea cotierei, înălțimea scaunului, precum și înclinarea spătarului. Legat de poziția ergonomică pe care trebuie s-o adoptați la statul pe scaun de multe ori este necesar și un suport pentru picioare.
  • Adăugați mai multă lumină pentru biroul de acasă pentru a vă face corpul să se simtă mai plin de energie, pentru a vă crește confortul și mai ales productivitatea. O modalitate foarte simplă este poziționarea biroului în apropierea ferestrei pe cât posibil. O altă opțiune, ușoară la rândul ei, este procurarea unei lămpi de birou care să ofere o lumină caldă, dar suficientă pentru sănătatea oculară și mentală. O lumină cu strălucire caldă oferă acea senzație confortabilă care poate contribui ca în biroul de acasă atmosfera să fie mai puțin stresantă.
  • Alege o bibliotecă cu spații de depozitare, necesară pentru a putea ține în ordine toate produsele de care te ocupi în timpul lucrului de acasă. Este nevoie ca biblioteca de acasă să aibă un corp cu sertare pentru a permite să fie ținute în ordine toate instrumentele de scris și papetăria necesară. Un asemenea corp, mai ales dacă este mobil, va fi ușor de poziționat. Un alt corp de mobilier birou foarte necesar poate fi un corp de bibliotecă sau o comodă unde să putem ține dosarele sau bibliorafturile cu documentele importante și imprimanta multifuncțională, care să fie la îndemână. Este de preferat ca aceste corpuri de mobilă birou să fie închise cu uși și în interior să aibă pe rafturi coșuri sau cutii unde să fie ținute documentele. Pentru toate rechizitele ce trebuie să fie la îndemână sunt indicate și niște rafturi, probabil aflate deasupra mesei de lucru.

  • O tablă albă magnetică poate fi utilă dacă spațiul îți permite pentru a-ți trece rapid ideile și de ce nu, pentru stimularea creativității în era computerelor când totul este digitalizat. Foarte mulți folosesc monitoare de dimensiuni mari, tastaturi ergonomice și accesorii de încărcare pentru a vă menține toate dispozitivele în funcție, pe biroul de acasă rămânând foarte puțin loc pentru altceva decât o foaie de calcul sau un document. Adăugarea la mediul de lucru a unei table albe magnetice vă oferă alternativa de a consemna diferite idei, a pune post-ituri pentru a nu uita despre diferite acțiuni, toate acestea având nevoie de suficient spațiu, ceea ce tabla le oferă. Scrierea schițelor, a scenariilor, a obiectivelor și a programelor pe tabla albă poate fi un avantaj imens pentru productivitate.
  • Plante pentru a stimula starea de spirit se pot afla de asemenea în biroul de acasă. Plantele sunt mai mult decât simple decorațiuni. Studiile arată că a fi în jurul plantelor este bun pentru sănătate, ele filtrează aerul și prezența lor este terapeutică. Plantele luminează și adaugă culoare spațiilor interioare altfel sterile. Plantele ne ajută să gestionăm mai bine stresul și să ne reorientăm energia, iar psihologii au descoperit că aducerea lor într-un spațiu de lucru poate crește productivitatea cu până la 15%. Se știe că o mulțime de plante sunt deosebit de rezistente chiar și cu o întreținere redusă.
  • Personalizarea biroului de acasă. Pe lângă faptul că este un spațiu eficient pentru a lucra de acasă, pe care l-ați dotat și cu toate electronicele de care aveți nevoie la un birou, biroul de acasă ar trebui să reprezinte cine ești. Asigurați-vă că este pe gustul propriu și adăugați o anumită personalitate pentru a-l înviora. Fotografiile cu cei dragi, amintiri din călătoriile anterioare sau tipărituri artistice atractive pot face din biroul de acasă propriul colț de lucru la distanță.