Consultanta Telefonica: Luni - Duminica: 08 - 22
Filtre

7 locuri din casă potrivite pentru a medita

Dată: 09 Octombrie 2020

7 locuri din casă potrivite pentru a medita

Trăim timpuri în care #stămacasă în această perioadă, pentru a împiedica răspândirea virusului COVID-19. În consecință, o mulțime de gânduri peste gânduri ne invadează mintea, plus multe scenarii care ne fac să devenim anxioși și tensionați, încât nici nu mai știm care este starea de normalitate. Pe mulți dintre noi se pare că rutina ne ajută cel mai mult să ne păstrăm calmul și echilibrul. E un moment prielnic să te concentrezi pe gândurile pozitive și indiferent că practici yoga de ceva timp sau ești la început, creează-ți acasă un colț în care să fii doar tu cu tine. Câteva exerciții de meditație într-un loc liniștit îți pot face ziua mai bună. Meditația este o modalitate excelentă de a alunga emoțiile stresante, concentrându-te, respirând și curățându-ți mintea. 

 

Beneficiile meditației 

 

De obicei oamenii încep să mediteze pentru a se relaxa, vindeca, pentru controlul gândirii sau pentru a obține o stare de echilibru interioară în situații dificile ce apar în viață. Meditația te ajută de asemenea să evoluezi spiritual și să-ți dezvolți anumite capacități, precum intuiția. Potrivit cercetărilor științifice extinse, meditația ameliorează stresul și anxietatea, scade tensiunea arterială, îmbunătățește somnul și atenția. O persoană care practică meditația:

 

  • Reușeste să își reducă stresul prin inducerea stării de relaxare.
  • Scade anxietatea datorită reducerii gândurilor haotice generate de minte.
  • Își induce stare de calm, echilibru, pace care se păstrează mai mult timp și după ce iese din meditație.
  • Își crește puterea de concentrare.

 

Mai mult decât atât, volumul cerebral al persoanelor în vârstă, care au meditat mai mulți ani, este mai mare decât la cele care nu au meditat și de asemenea s-a constatat pe baza unor studii o pierdere mai mică de memorie odată cu avansarea în vârstă.

 

Câteva reguli pentru organizarea unui spațiu de meditare acasă

 

Nu ai nevoie de un spațiu mare pentru a organiza un loc dedicat meditației. Este suficient să ții cont de câteva reguli esențiale pentru organizarea acestuia acasă. Meditațiile se practică în spații în care este bine să nu fim deranjați de nimic (zgomote puternice, animale, oameni, mirosuri). De obicei se evită locurile unde sunt curenti de aer deoarece energia corpului este preturbată. Și nu în ultimul rând locul unde medităm trebuie să fie un loc plăcut.

  • Asigură-te că vei avea linişte - chiar dacă e indicat să asociezi meditația cu un fundal sonor ambiental, evită zonele cu zgomote puternice. Trebuie să eviţi elementele care te-ar putea deranja, cum ar fi telefonul, televizorul sau altele care produc sunete deranjante. Dacă din balcon se aud des claxoanele mașinilor sau dacă ai dormitorul aproape de mașina de spălat, găsește un loc mai liniștit. Sau schimbă-ți programul de meditație într-un interval orar cu mai puțin trafic.
  • Alege un mediu liniștit – e adevărat că se poate medita oriunde, dar cel mai bun rezultat, mai ales pentru începători, se obţine într-un loc calm şi liniştit. Acest lucru îţi va permite să te concentrezi exclusiv pe activitatea ta, evitând posibilitatea de a fi distras de alţi stimuli externi. Caută un spaţiu în care să nu fii deranjat pe durata meditației, fie ca durează 5 minute sau o oră. Orice spaţiu este bun, atât timp cât este liniştit.
  • Alege un spațiu cât mai luminos - lumina naturală accentuează starea de bine pe care o obţii prin meditaţie și este un factor cheie și în acest caz, la fel ca-n toate planurile de amenajare. Dacă nu ai prea multă lumină naturală înconjură-te de un ambient în culori deschise, pastelate. Încearcă să nu combini foarte multe culori și să rămâi la una de bază, preferabil neutră.
  • Mobilă simplă, confortabilă - elementul central în spațiul tău de meditație ar trebui să fie un scaun sau fotoliu confortabil. Dacă nu îți dorești să investești într-o astfel de achiziție momentan, poți la fel de bine să improvizezi și să folosești perne de dimensiuni mari. Important este să obții efectul scontat: confortul și relaxarea
  • Accesorii puține, dar esențiale nu ar trebui să lipsească. Indiferent că alegi fotografii cu amintiri plăcute, o vază cu flori, o plantă, obiecte Feng Shui sau Zen, acestea vor reprezenta tușa finală a spațiului tău de relaxare. Nu încărca inutil spațiul, s-ar putea să se creeze dezordine, iar acest lucru îți poate induce stări tensionate.
  • Înconjoară-te de plante - meditația este în strânsă legătură cu natura, așa că plantele verzi sunt preferate în acest context. Dar urmează același principiu ca și cu accesoriile: less is more.

7 locuri din casă potrivite pentru a medita

Găsește cel mai potrivit loc din casă pentru a medita

 

Primul pas pentru a medita este să cauți acasă locul cel mai potrivit pentru exercițiile de meditație. Amenajarea unui colț zen acasă nu presupune un foarte mare efort, însă are un impact major asupra stării tale de bine: 

 

  1. Optează pentru un loc retras, fără electronice prin preajmă. Dacă această activitate presupune să te întinzi, dormitorul sau livingul sunt zonele cele mai indicate, pentru că ambele includ saltele comode. Un model de canapea comodă cu multe perne sigur te vor ajuta pentru momente de calitate și de relaxare. O amenajare în culori deschise, pastelate te va ajuta să te concentrezi mai ușor. Cel mai bine este să meditezi într-un mediu acasă și liniștit. Nimic nu trebuie să îți distragă atenția. Unii nu recomandă meditarea în camera în care se doarme. Întrucât în acest caz există șanse mai mari să adormi în timpul sesiunii, din cauza faptului că creierul tău este obișnuit cu faptul că adormi în această cameră. Dar dacă nu ai ocazia să alegi o altă cameră pentru practică, atunci nu va fi nimic în neregulă cu faptul că vi medita în dormitor. Acest lucru nu este critic, crede-mă. Dacă din anumite motive nu puteți găsi un mediu adecvat pentru meditație, atunci acesta nu este un motiv pentru a renunța la practică.
  2. Poți alege un colț liniștit în orice cameră - un spațiu minimalist cu cât mai puțină mobilă, colțul tău Zen, unde poți folosi un scaun simplu (un taburet mic), câteva pernuțe moi, pe care să le pui direct pe covorul texturat de pe pardoseală. Pentru ca să ai mai multă lumină, folosește-te de o oglindă pe care să o pui pe peretele din spatele tău. Vei obține un spațiu relaxant și elegant. Pe scaun îți poți pune toate must-have-urile pentru meditație, precum uleiul esențial, un difuzor...
  3. Folosește-ți colțul de lectură - în funcție de spațiul de care dispui, sigur ai încercat să îți creezi un spațiu al tău pentru relaxare, unde să poți citi, să te relaxezi și chiar să ațipești puțin. De exemplu, într-un dormitor matrimonial își poate avea locul și o masă micuță de înălțime normală sau una de cafea, cu un scaun sau un fotoliu confortabil, poate există și o mică etajeră lângă un lampadar, acesta fiind colțul țău de lectură. Poți să-l împrumuți și pentru momentele de meditație, mai ales că sigur e așezat lângă o fereastră și în cel mai liniștit loc din casă. Și aici poți să-ți aduci un device cu muzică ambientală, o boză portabilă la care să fii ghidată dintr-o aplicație sau de pe Youtube. Combină sunetul naturii cu o muzică lentă și te vei concentra mai bine.
  4. Alege un spațiu unde pătrunde lumina, de exemplu lângă o fereastră - este indicat să-ți faci exercițiile într-un loc inundat de lumina naturală, pentru că are o contribuție semnificativă în eliberarea endorfinelor. Cu cât fereasta este mai mare cu atât mai bine, iar ceea ce vezi pe fereastră trebuie să-ți aducă o stare pozitivă și să-ți inspire liniște. Dacă spațiul permite sau construcția ferestrei, locul de stat ar putea fi chiar la nivelul ferestrei în directă legătură cu peisajul exterior, pentru puțină lumină solară pe piele și o briză care intră printr-o fereastră.
  5. Alege un spațiu nefolosit – personalizează-l într-un spațiu care să te reprezinte. Pune o pătură și o pernă pe fotoliu, adu o băncuță pe care să îți poți pune picioarele, pentru a te încălzi și relaxa înainte sau după meditație. Nu uita de covorul colorat și moale pe care poți medita confortabil și adu câteva cărți, plus statuia preferată a lui Buddha pentru mai multă inspirație.
  6. Poți încerca să-ți definești un spațiu pentru meditație pe balcon – mai ales, dacă stai intr-un apartament și spațiul tău e limitat. Îți poți aranja repede un loc cu un covoraș, o blană sau pur și simplu o saltea, câteva perne, eventual un scaun. Un rol important îl pot avea câteva lumânări parfumate de care să te înconjori în timpul meditației, stimulii olfactivi pot fi benefici pentru exerciții de meditație. Selectează aroma preferată de lumânare sau alege una subtilă precum iasomia și completează momentul prin miros, pentru o senzație și mai plăcută. În plus pe balcon pot exista mai multe plante verzi, care favorizează o atmosferă propice meditației.
  7. Spațiul de meditație în aer liber - este perfect logic să încerci o practică de meditație afară, mai ales în cazul în care ai o cât de mică grădină, sau terasă. Aici poți asculta în direct sunetele păsărilor ciripind și vântul suflând prin crengi. Îl poți aranja cum vrei folosind piese și materiale impermeabile, prietenoase cu exteriorul sau orice alt model care să te inspire, textile de vis, lumânări, piese vintage.

Majoritatea articolelor despre cum să înveți să meditezi vorbesc despre camere liniștite și calme. E normal, întrucât concentrarea într-un mediu în care nimic nu te distrage este cu adevărat mai ușoară. Cu toate acestea, nu toată lumea are posibilitatea să fie într-o astfel de cameră. Pe scurt, chiar și meditația în mijlocul unei mulțimi aglomerate poate avea un efect, așa că nu o neglija, chiar dacă nu ai un loc liniștit unde să poți fi singur cu tine însuți. Un astfel de loc, desigur, este de dorit, dar nu atât de necesar.

 

Adaugă comentariu

Cod de securitate
  • Nici un comentariu pănă acum
Sus